ANGLIJSKIJ
2. Study the phrases in the box. Complete each phrase with one word.
as shown… as well... in addition… in order… in such a way… in the case… known… the end… the use… |
Is each phrase followed by - a noun (including gerund)? - subject + verb? - an infinitive?
Содержание
- In general…
- 2. Составьте словосочетания:
- In particular… dentistry
- In particular … pediatrics
- 1. Study the words in the box. Match nouns in 1 with nouns in 2 to make compounds nouns.
- 2. Study the phrases in the box. Complete each phrase with one word.
- 3. Read extracts a-f.
- 4. Look at the pictures, showing a journey through a&e (Accident and Emergency). What happens at each stage?
- 1. Which of the instruments above is needed for each of the following procedures?
- 2. A surgeon is talking to a medical student about assisting at operations. Complete his advice using words from a, b and c above.
- In particular…
- In particular… pediatrics Acute Respiratory Infections in Children
- 1. Сопоставьте следующие английские слова с однокоренными русскими. Обратите внимание на совпадение или расхождение объема значений:
- 3. Назовите русские термины общего корня:
- 4. Переведите без словаря:
- 6. Укажите форму множественного числа следующих английских терминов, которые сохранили свои латинские или греческие окончания:
- 7. Назовите английские слова одного корня со следующими русскими словами:
- 8. Выпишите из текста все слова, значение которых вы определили по сходству со словами латинского или русского языков и проверьте по словарю совпадение или расхождение их значений:
- 1. Match the words to make fix phrases.
- 2. Study the words and phrases in the box. Match the beginning and the ending to make set pharases.
- 5. Read the extract from the Hadford University handout about public health in the us.
- 6. Match the words in italics from ex.5 with the following definitions. Use the dictionary to check words you don’t know.
- 7. Complete the table with any derivatives of the following:
- 3.2. Лексические значения суффиксов и префиксов.
- 1. Выделите суффиксы. Определите, к какой части речи относятся слова с этими суффиксами:
- 3. Определите значения следующих слов по словообразующих элементам и сходству их корней с русскими и латинскими корнями:
- Information Leaflet.
- Verbs The words listed in the table below are nouns. What are the verb forms of these nouns?
- 1. Проанализируйте перевод следующих терминов и терминологических словосочетаний, обозначающих качественные и количественные характеристики (при необходимости используйте словарь):
- 2. Переведите следующие термины и терминологические словосочетания, используйте приведенные ниже тэ, обозначающие месторасположение, направление и время.
- Implications of mapping the human genome.